Mixa, Luna och Livet

Alla inlägg under juni 2011

Av Camilla Nilsson - 27 juni 2011 21:59

Kan man lugnt säga... har varit utan internet i flera dagar!!

Det har funkat ungefär tre minuter åt gången , sen har det kopplats ner..grrrr

Tänkte ringa telia , men helt plötsligt funkar det , bara så där.. håller andan.


Annars är allt bra.

Mixa växer och växer , hon börjar bli riktigt hög på benen.

Och vildare än vildast är hon , hon far fram som en skottspole...

Hennes ena öra har ställt sig , så jag fick hjälp av M att fixa det.

Glycerol och vetemjöl var medicinen.

Nu har det gått en vecka , en och en halv någonting , så nu är det dags att göra om proceduren, för det ena örat har ställt sig igen.


Inkallning är nåt vi måste lägga krut på , för ibland skiter hon totalt i mig... den lilla busråttan.

Har köpt nåt extra gott hundgodis på Granngården som är tänkt att locka lite extra när vi tränar inkallning , och det funkar bra.

Något mer hon är duktig på så är det att gräva i rabatten...djupt... och på flera ställen...

Men hon är ju så söööt , så man kan ju bara skratta åt hennes upptåg  


Har även märkt att hon älskar barn , oavsett om hon träffat dom förut.

Hon blir som överförtjust och lycklig direkt.


  Här leker hon med Ella , Leah och Elias.


  Här hänger båda öronen..   Sötnosen!!


 Ha det gott alla




Av Camilla Nilsson - 16 juni 2011 22:08

Kan man lugnt kalla lilla fröken.

Hon får sina tokryck ibland och kör järnet , själv står man och håller andan , och tänker; måtte detta gå bra..

Hon har ju Monty som har tagit på sig rollen som lekfarbror.

Han lägger sig lugnt framför henne och bara tar emot... , det händer ibland att han biter henne eller lappar till henne med tassen när han får nog.. , men vem bryr sig..  På´n igen

En liten bildserie på vildskinnet in action

             

Man kan sitta och titta på henne hur länge som helst , och bara skratta.. Underbara hund 


Igår gick vi på en liten prommis med Emelie & lilla Leah.

Och såklart ville Leah hålla i kopplet

  Små-bena kämpar på..

  Efter promenaden somnade lilla fröken på Leah´s snuttefilt..

Det är inte lätt att vara liten


Imorgon jobbar jag sista kvällen innan semestern , yiihaaa!!


Ha det gott alla 

Av Camilla Nilsson - 11 juni 2011 13:38

Idag är lilla fröken alltså 9 veckor.

Har redan haft henne nästan i en vecka , fort går det.

Hon har varit med om en hel del , det händer ju nya saker och nya upptåg mest varje dag.

Hon har fått träffa både grannar , barn och andra hundar , men bara hundar som jag vet är snäll , vilket är väldigt viktigt för mig.

Och jag blir väldigt fachinerad varje gång något nytt händer lilla gumman , spelar ingen roll vad , så finner hon sig i allt , på ett tryggt sätt.

Hon har ju följt med och hälsat på hos båda mina systrar bla , och det är inga problem , hon känner sig hemma direkt.

Mentalt stabil , helt enkelt ;-)

Skulle väl önska att hon skulle söka upp mig liiiite oftare , men jag är väl för tråkig... men mat-tider , då är jag poppis  


Nu har jag fyra jobbar-kvällar framför mig , och stumpan ska vara hos Emelie , Martin och lilla Leah  under tiden.

Hämtar henne strax efter kl 24 , och då hoppas jag hon är riktigt trött  


   Bilden tagen för någon dag sedan , det hade regnat ute så det var blött i gräset.. Hon är alltså inte vatten-kammad...


Ha en fortsatt trevlig Pingst-helg





Av Camilla Nilsson - 9 juni 2011 21:55

Idag har lillgumman fått suttit i hushållsvågen.

Det gick jätte bra , bara man är snabb...

Svårt att säga.. men ca 2 kg guldklimp.

Sträcket fladdrade på hela tiden , för någon..satt inte still..  


Annars är dagarna fulla med upptåg för lilla Mixa , hon har bla spenderat någon timme hos syrran , och det hade gått bra.

Hon hade även där ( lika som hemma ) hjälpt till med rabatten.. Hon är så duktig!!


Hon har också blivit lite av en bästis med en av katterna , Monty såklart , han var ju Indie´s bästis också.

  Monty är än sålänge dubbelt så stor.. Och den sötaste lilla fröken med den galnaste blicken..


Igår fick hon ju träffa lilla Alice också , som helt plötsligt blev stortjej jämfört med lilla Mixa



Och vi önskar ju såklart Alice stort  LYCKA TILL i helgen!!

Hon drar alltså till Umeå på utställning , och vi här hemma håller tummarna  


Allt för idag

Ha det gott i värmen 

   

 

Av Camilla Nilsson - 8 juni 2011 22:38

Efter att ha haft stora hundar i mitt liv..


Finaste Milton

och finaste Iza

och energi-knippet Indie  

Och snälla och goa Etsa , som bodde hos mig ca ett år. ( Indie´s mamma )


Så har jag alltså nu gjort en helomvändning och bytt ras.

Inspirerad av vännen M som har haft denna ras ett tag , så kunde jag bara inte motstå detta yrväder...

Jag , Emelie , Syrran och Mikaela hämtade lilla Mizz Mixzad hos Sanderettes Kennel i söndags.

Vilken hund!

Allt har gått jättebra , hon landade direkt.


Det som händer på dagarna är , full ös... och pang.. så sover hon.

Katterna gick hon stora krokar runt dom första dagarna , och dom var mest nyfiken på henne.

Nu är hon varm i pälsen...kan man säga.


Mycket spring i benen..


Sen kan man dö av i soffan och ta sig en tupplur..


Här kan ni alltså följa lilla Mixa´s bravader.

Vardags saker som händer i hennes och mitt liv , blandat huller om buller.   


Ha det gott alla


     


       

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards