Mixa, Luna och Livet

Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Så fel..

Av Camilla Nilsson - 25 november 2012 23:27

Har ju trott att jag haft influensa m magsjuka i en vecka , men så var det inte..

I lördags em hade jag varit utan mat och riktigt med vätska i en vecka , jag provade att äta lite varje dag men allt kom ju upp efter någon timme.

Tjurade på med nyponsoppa men samma där.

Så i lördags var det en vän som kom förbi med Resorb vätskeersättning , och då först kände jag vad totalt uttorkad jag var.

Ringde sjukvårdsupplysningen och berättade om mina besvär , och sen blev det akuten.

Har alltså haft en inflammerad galla , inte konstigt jag varit dålig..

Det förklarar ju också min magkatarr , som jag trodde att det var..

Hur som , dom ville ha kvar mig på sjukhuset tills jag fått gjort ultraljud på gallan , kunde bli sön el mån , men jag ville hem till hundarna.

Så inom en vecka , högst två får jag en tid till ultraljud och sen därefter bestäms vad som händer , troligen operation.


Idag är första dagen jag kan äta lite mat , och fått behålla den. Och jag mår lite bättre.

Men har ju såklart fortfarande ont , det kommer och går.

Detta har ju påverkat mig i flera månader , inte konstigt man inte haft så mycket ork.


Hundarna mår iallafall bra! Och det är huvudsaken!


Ha det gott alla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Nilsson - 28 maj 2013 20:33

Nu är Maj snart till ända , jag hänger knappt med.. Fullt upp tycks förfölja mig , från måndag till fredag och såklart även helgerna. Har iaf snart målat färdigt staketet , lite , litegrann kvar. Känns bra! Har massor med annat som skall göras ...

Maj

Av Camilla Nilsson - 3 maj 2013 21:09

Då var vi inne i Maj månad. Vart tar tiden vägen! Det värsta är ju att sommaren kommer också att gå fort , så det gäller att ta vara på tiden.   Här rullar det på som vanligt , varvas mellan jobb , hundarna och en massa måsten. Har bla varit ...

Av Camilla Nilsson - 13 april 2013 23:23

Här går livet sin gilla gång. Rutiner och vardag blandas huller om buller, och därimellan kommer små infall av plötsliga händelser. Våren börjar visa sig , äntligen! Har sett min första tussilago , dom lyser upp som små solar av hopp. I tors...

Av Camilla Nilsson - 30 mars 2013 18:49

Då var det Påskhelg , och ledigt! Så skönt! Det var ju ett tag sen jag skrev , men det har varit lite väl fullt upp nu ett tag , och datorn är ju inte prio 1  för mig. Och som det känns så kommer det att fortsätta så , av olika anledningar. Hun...

Av Camilla Nilsson - 19 mars 2013 20:48

av stor sorg och saknad har gått. Önskar varje dag att jag kunde ta upp telefonen och ringa , eller fara förbi och dricka kaffe. Ta med dig på en shopping-runda , vilket du älskade. Att du kunde fått träffa ditt barnbarnsbarn. Vi saknar dig a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards