Mixa, Luna och Livet

Alla inlägg under november 2012

Av Camilla Nilsson - 25 november 2012 23:27

Har ju trott att jag haft influensa m magsjuka i en vecka , men så var det inte..

I lördags em hade jag varit utan mat och riktigt med vätska i en vecka , jag provade att äta lite varje dag men allt kom ju upp efter någon timme.

Tjurade på med nyponsoppa men samma där.

Så i lördags var det en vän som kom förbi med Resorb vätskeersättning , och då först kände jag vad totalt uttorkad jag var.

Ringde sjukvårdsupplysningen och berättade om mina besvär , och sen blev det akuten.

Har alltså haft en inflammerad galla , inte konstigt jag varit dålig..

Det förklarar ju också min magkatarr , som jag trodde att det var..

Hur som , dom ville ha kvar mig på sjukhuset tills jag fått gjort ultraljud på gallan , kunde bli sön el mån , men jag ville hem till hundarna.

Så inom en vecka , högst två får jag en tid till ultraljud och sen därefter bestäms vad som händer , troligen operation.


Idag är första dagen jag kan äta lite mat , och fått behålla den. Och jag mår lite bättre.

Men har ju såklart fortfarande ont , det kommer och går.

Detta har ju påverkat mig i flera månader , inte konstigt man inte haft så mycket ork.


Hundarna mår iallafall bra! Och det är huvudsaken!


Ha det gott alla

Av Camilla Nilsson - 22 november 2012 20:11

Nu har jag åkt på en hopplös influensa , med innehållande magsjuka... eller vad det är.

Började med feber i söndags , så hela söndagen och måndagen sov jag bort.

Febern vill inte riktigt gå över , har inte hög feber men såpass jag sover till och från hela tiden.

Nu är jag less på det här! Nu vill jag vara frisk och full av energi!

Mina underbara hundar dom anpassar sig , ligger snällt vid fotändan när matte inte orkar.

Sen har jag snälla grannar som ställer upp när jag är totalt slut.

Jag orkar ju vara uppe små stunder åt gången , och dom stunderna engagera jag tjejerna , sen är det bara att lägga sig igen.


Önskar att vi fick lite snö nu , så att det blir ljusare ute , det är ju kolsvart ute hela dagarna.

Och såklart blir det ju renare = renare hundar.

Idag har det varit närmare 10+ och nu ikväll ösregnade det..

Det är ju faktiskt snart 1advent!


Ne nu orkar jag inte mer

Ha det gott alla

Av Camilla Nilsson - 14 november 2012 20:02

att ta lite nya bilder , har jag provat med idag... gick väl sisådär..


Idag har vi haft en lugn och skön dag , jag och tjejerna.

Vi har varit ute ganska mycket , gått lite vägar där vi inte brukar gå.

Har ju märkt att Luna behöver lite mer nu än förut , hon kräver lite extra.

Det är ju en ganska svår balansgång , eftersom hon är ju bara 4 mån gammal (ung) , blir det för kort el för lång prommis.. Som det verkar skulle hon kunna gå hur långt som helst , hon är en riktig "vandrare".

Mixa hon vill gärna ut och hitta på nåt , men hon vill lika fort gå hem igen.. tror att hon har många spöken omkring sig nu , eller är det hormoner?!

Hon tycker inte om när det går någon bakom oss , hon vill stanna och kolla på dom ungefär var tredje meter.. och är det mörkt är det värre ändå.. vet inte vad som tagit åt henne.

Därför tar vi gärna våra promenader där det vistas lite folk numer , då tränas båda.


Igår kväll jobbade jag , och allt gick lugnt till hemma hos hundarna.

Inga katastrofer , tack och lov!


Här kommer mina försök att foto tjejerna

   

Mest bus , såklart..  


 

Mattes lilla hjärta


 

och Mattes lilla busfrö , som börjar bli stortjej


 

Lilla fröken tandlös... Hon har ju tappat framtänderna , både uppe och nere , och börjat fått nya.



Ha det gott alla

Av Camilla Nilsson - 11 november 2012 22:21

Idag har det regnat precis hela dagen , så en riktig slöar söndag har det varit.

Någon farsdag har inte firats , eftersom pappa är på Kanarieöarna.

Men Emelie , Simon och Leah har ätit middag här , och Leah fick stanna kvar här över natten.

Hon var lite tussig och feber-varm och blir hemma från dagis imorgon , så vi tar nog sovmorgon i morgon.


Har flyttat om lite kompost-galler här hemma , och ett försök att valp-säkra IGEN , för lilla fröken Luna`s bästa.

Nu kan hon iaf inte ramla ner i trappen!! , och jag slipper vara orolig och få en hjärtattack..


 

Nu har iaf fåglarna varit här och ätit på äpplena , i flera dagar, men ändå finns äpplen kvar.

Hur många fåglar som helst... och ändå syns inte alla..( Fotat från vardagsrums fönstret)

Glad att jag kan bistå med något.

Hade ju lämnat svartvinbären också till fåglarna , tror dom åt upp dom först.



Trevlig vecka på er



Av Camilla Nilsson - 9 november 2012 23:04

Unga fröken kreativ (Luna) ligger inte på latsidan!

Hon ger mig en del gråhår (el fler..) denna lilla donna.

Hon hittar på en hel del när dom lämnas ensamma , Ja Mixa är oskyldig det vet jag.

Har jobbat två kvällar denna vecka. Första kvällen fick dom upp kompostgallret , dom får vara instängd i vardagsrummet när dom lämnas ensamma , och i köket uppe på en stol stod en påse hundmat...tack och lov bara botten kvar och dom hann inte få i sig allt innan min hundvakt (grannen vägg i vägg ) upptäckte bustjejerna.

Men lilla Luna var dålig i magen hela kvällen och natten... Rackartyg!


Rackartyg nr 2!

Lämnades en stund på dagen då jag var tvungen att fara och handla...

Då hittade dom en stor kasse med Leah´s leksaker uppe på en bänk i vardagsrummet , SOM jag flyttat undan riktigt så inte hundarna skulle nå den... och i den fanns en påse ostkrokar... Det mesta låg på golvet , och tack och lov IGEN var inte ostkrokar deras favorit! Allt fanns kvar och inga dåliga magar :-)


Rackartyg nr 3...

Och kanske den värsta..

Lilla söta fröken Luna hoppade upp på denna bänk igen , och ramlade ner i trappen ( ca 1m )... även denna gång var dom ensamma hemma...

Skräck minuter innan jag kunde kolla igenom henne , men inga skador tack och lov!


Vad är jag för matte egentligen???

Försöker hela tiden att stänga för ,flytta undan , så inte något ska hända.

Det sitter ju i ryggmärgen att hela tiden skydda , är ju van sen Indie´s tid här.

Jag kan ju inte ta med mig dom överallt , dom måste klara av att vara själv.

Dom är ju aldrig ensamma några längre stunder , och när jag jobbar är grannen in flera gånger och tar med dom ut.

Detta måste lösas!

Är ledig nu till på tisdagkväll , får ta mig en funderare.


Imorgon är det bingo-runda på området , och såklart korvgrillning.

Lilla Leah sover här inatt , för hon ska följa med såklart. Hundarna ska ju också med , här lämnas ingen ensam hemma!

Hoppas det blir mycket folk , och hundar , det är bra träning för småtjejerna.

Luna behöver tränas att INTE hälsa på alla , och Mixa behöver tränas att ha folk gåendes bakom sig , vilket hon inte tycker om , Så det blir en bra träningsdag!


Nu är det natten , så Godnatt från oss


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards