Mixa, Luna och Livet

Direktlänk till inlägg 28 maj 2013

Slut på Maj

Av Camilla Nilsson - 28 maj 2013 20:33

Nu är Maj snart till ända , jag hänger knappt med..

Fullt upp tycks förfölja mig , från måndag till fredag och såklart även helgerna.

Har iaf snart målat färdigt staketet , lite , litegrann kvar. Känns bra!

Har massor med annat som skall göras också , som jag inte hunnit än. Men jag är glad för var sak som blir klar.

Håller ju även på hos pappa , och alla hans rabatter.

Ska även måla och olja in altanen där..

Så mitt liv blandas med målning , rensa rabatter och såklart lite jobb därimellan.

Men hundarna är med mig hela dagarna  , hjälper även till med lite målning... som det ser ut.


Lilla Leah har ju såklart sovit hos mig , i helgen som var , från fredag till lördag.

Mommas bästa tjej! Hon är så duktig och hjälper mig med hundarna." Leah`s Mixa å Momma`s Luna" säger hon.

Hon vill alltid hålla i Mixa`s koppel när vi är ute , och det är ju inga problem , Mixa följer henne som en skugga.

Mommas lilla hjälpreda.


I lördags firade vi Morsdag , hela familjen samlad.

Vi är ju van att fira Morsdag dagen innan , för Pappa har ju i alla tider varit på trav den helgen , såklart elitloppet.

Men det är ju också historia numer.

Vilken dag den firas spelar ju ingen roll , huvudsaken är ju att alla är samlade.

Saknaden efter Mamma blir ju större och starkare en sån dag , men jag vet att hon är med oss ändå.


Allt från oss för denna gång.

Ha det gott alla i sommarvärmen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Maj

Av Camilla Nilsson - 3 maj 2013 21:09

Då var vi inne i Maj månad. Vart tar tiden vägen! Det värsta är ju att sommaren kommer också att gå fort , så det gäller att ta vara på tiden.   Här rullar det på som vanligt , varvas mellan jobb , hundarna och en massa måsten. Har bla varit ...

Av Camilla Nilsson - 13 april 2013 23:23

Här går livet sin gilla gång. Rutiner och vardag blandas huller om buller, och därimellan kommer små infall av plötsliga händelser. Våren börjar visa sig , äntligen! Har sett min första tussilago , dom lyser upp som små solar av hopp. I tors...

Av Camilla Nilsson - 30 mars 2013 18:49

Då var det Påskhelg , och ledigt! Så skönt! Det var ju ett tag sen jag skrev , men det har varit lite väl fullt upp nu ett tag , och datorn är ju inte prio 1  för mig. Och som det känns så kommer det att fortsätta så , av olika anledningar. Hun...

Av Camilla Nilsson - 19 mars 2013 20:48

av stor sorg och saknad har gått. Önskar varje dag att jag kunde ta upp telefonen och ringa , eller fara förbi och dricka kaffe. Ta med dig på en shopping-runda , vilket du älskade. Att du kunde fått träffa ditt barnbarnsbarn. Vi saknar dig a...

Av Camilla Nilsson - 27 februari 2013 23:33

vad tiden far fram.. Nu var det länge sen igen. Fullt upp hela tiden , + att jag hunnit med en magsjuka. Fullkomligt vräker i mig vitaminer , och mer ska det bli! Känner faktiskt att energin börjar komma tillbaka , kanske med ljuset och lite av...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards