Mixa, Luna och Livet

Alla inlägg under juli 2012

Av Camilla Nilsson - 26 juli 2012 23:00

Idag har lill-gumman varit med mig hela dagen.

Det är ju inte alltid så , ibland får hon faktiskt stanna hemma , för det ska ju också funka.

Vi började med ett besök hos syrran , skönt att springa ute på landet , jaga lite katter och så..

Sedan for vi till en kompis som har en bichon Havanais (stavas det så??) , Mixa och Beppe leker så himla bra tillsammans , några timmar gick bort..

Hem å fixa middag , sen var det utställnings-träning på bilprovningen , hej och hå..

Gick över förväntan bra , tycker jag. Många hundar var där på träning , men dom ordnade till så allt gick lätt och smidigt.

Fortsatte sedan direkt till travet där vi mötte upp pappa och syrran.

Mixa hade stenkoll på hästarna när dom rusade förbi , hade jag släppt henne har hon väl sprungit runt än...

Vallhund??!

Vi satt på stall-sidan på läktare , så vi hade översikt över hela banan.

Man kunde tro att Mixa hade satsat stor-slanten på någon , för hon följde dom med blicken hela tiden , missade ingenting   

Vi var inte hemma förrän strax efter 22.oo

Kan säga att hon ligger slocknad i soffan nu , får nog bära henne till sängen sen..


Nu är det jobbar-helg som gäller.

Så.. trevlig helg

önskar vi

Av Camilla Nilsson - 22 juli 2012 21:32

Har varit i stugan i några dagar igen , den här gången med pappa , syrran m gubbe också tog jag med mig barnbarnet , och Mixa såklart.

Vi har tagit reda på en ved-hög bla

 

Leah och Mixa hjälpte ju såklart till.


Det gick ju inte att vara ute så mycket , det var kallt och blåsigt varenda dag , men faktiskt regn-fritt!

7-8 grader.. är ju inte så mycket att hurra för!

En natt var jag ut och kissade Mixa vid 4-tiden , då var det 4 grader!!! Det är svensk sommar det! Men nu är det ju flällvärlden vi pratar om..

Också alla dessa mygg och knott!!

Men lite bilder blev det taget i helgen iaf

   

Leah och Mixa spelar fotboll



 

Leah bland Lupiner i fleecejacka + vindjacka!! brrr..

Hon var knall-röd om näsan efter bara en liten stund ute..


 

Finaste tjejerna <3


 

Mixa sitter på bron och tittar ut över gården


Imorgon är det måndag och en ny dag , och vi får se vad vi hittar på.

Vi måste nog till stan och köpa nytt koppel iaf , för jag glömde Mixas i stugan.


Ha det gott alla

Av Camilla Nilsson - 12 juli 2012 21:45

Kan ju inte påstå att det är tätt mellan inläggen på denna blogg... men plötsligt händer det!


Igår följde jag , Emelie och Leah med syrran och hennes barn med till Moosegarden för att hälsa på älgarna.

Har ju varit dit förut , för ca 2år sedan , men det är ju lika kul för det.

Underbart ståtliga djur , maffiga till tusen! Och snälla , men man får passa sig så man inte står ivägen , för dom bara går.. rakt fram.. och är man ivägen så mejjar dom ner en..


 

Först träffade vi kalvarna , så söta. Leah var inte brydd alls , hon matade på


 

Hela gänget klappar på "Sune"


   

Skogens Konung


Har äntligen köpt en ny digital kamera , min gamla gick ju sönder.

Den är ju lite lättare att ha med sig i fickan , än min andra stora kamera , tänkte jag.

Skulle prova den härom kvällen , så jag tog med mig Mixa och tänkte ta några kort nere vid sjön.

Men först mötte vi räven... sen sprang en katt , med en stor-råtta i mun , mitt framför oss... så vi vände och gick hem..

Känner mig inte riktigt tillfreds med räven som springer omkring här , pga om det är en skabb räv el ej.

Den är ju ganska närgången av sig , och det känns inte friskt.. tyvärr

Den sprang ju bara en liten bit ifrån oss , och sen satte den sig för att titta på oss , och då vill jag inte ha Mixa lös..

Den hör hemma i skogen , inte i ett bostads-område.


Andra vilda djur har jag också hört stryker omkring här.

Har en släkting som bor i en by strax utanför Brunflo , och i Maj hade vargen gått förbi alldeles utanför tomten.

För att inte tala om björn... får frossa bara jag tänker på dom..

Då känns det ganska tryggt att hälsa på "Sune" på Moosegarden!


Trevlig Helg önskar vi



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards