Mixa, Luna och Livet

Alla inlägg under september 2012

Av Camilla Nilsson - 20 september 2012 14:30

 


Idag har det varit strålande fint väder , en riktigt fin höstdag.

Vi tog en äventyrs-prommis , ja iaf för Luna , Mixa har gått där ett antal ggr.

 

Så skönt när dom kan vara lösa och springa järnet..


Vi började med bäcken , den var lite otäck från början.. men det gick över

 


Sen gick vi ner till sjön , där fanns mycket spännande..

 

Mixa badade tassarna , precis som hon brukar.

Tyvärr så hittade SÅKLART Mixa nåt snusk (!!) att äta... , som hon såklart visade för Luna!

Höll aldrig på att få dom därifrån! grr.. Och matten höll på att bli tokig!

Fick till slut med mig båda därifrån , men Mixa vände snabbt om och drog med sig Luna igen. Mixa tänkte minsann inte missa nåt smaskigt att äta , det lilla matvrak som hon är..


Så koppel på , för unga fröken Mixa..

 

Så blir det.. men hon verkar inte bry sig särskilt..


 

Skitig och trött kom vi hem efter 1 1/2 timme. Det tar ju sin lilla tid för minsta fröken.


Min semester är ju slut nu , sista dagen imorrn.

Men det känns faktiskt bra , men nu ska vi börja med nya rutiner , jobb-rutiner.

Tur jag har en granne som ställer upp som hundvakt , så dom slipper vara själv några längre stunder.

Det värsta är att båda skriker rätt ut när jag kommer hem , vilket kanske inte är så uppskattat kl 00,10 på natten..

Något jag absolut behöver träna på..

Tur vi har hundfolk runt omkring oss.


Nu önskar jag alla en trevlig helg , och hoppas på dagar med kanon-väder

Av Camilla Nilsson - 18 september 2012 19:29

Här rullar livet på , tycker att det är ganska skönt med semester/valp-ledighet.

Men snart börjar allvaret igen , vilket också ska bli kul , faktiskt. Man blir ju ganska isolerad och lite av en enstöring  när man är hemma med valp.

Det blir ju mycket kiss-passning och mat-tider.

Trodde jag skulle få mycket gjort här hemma under dom här veckorna... men nee , inte just.


Vi går små små promenader på dagarna , mellan sov-stunderna. Mixa blir ju lite lidande tyvärr , men hon får ibland följa med Emelie och Raija på lång-prommis , och sen har vi ju många hundkompisar på gården som hon får rejsa med.

Rätt som det är , är dom en hel hög med hundar som jagar varann ute på gården. Och det är så skönt för det är inge tjafs alls mellan dom.

Och lilla Luna gör allt vad hon kan för att haka på , samtidigt som hon springer till mig för att "tanka" ibland.


Mixa har blivit lite förändrad sen Luna flyttade hit , kan man ju säga.. Hon vill ju gärna visa Luna vad man inte får göra.. sånt som hon själv höll på med som valp , men som hon slutat med... tex hur man gräver upp gräsmattan...

Och hon blir lite avis om Luna kommer till mig och vill mysa , då klämmer hon sig gärna emellan.. Hon har ju inte varit den som vill mysa förut , har försökt men då går hon bara och lägger sig en bit bort.

En sak till hon lärt sig är.. väcker man lillsyrran på morgonen , så får man frukost fortare... Bus-tjejer.

Kvälltid myser vi i soffan alla 3

   



Till något sorgligt...


Indie , finaste Indie har fått somna in.

Fick ett meddelande av hennes matte i sommar , hon hade fått ljuver tumör och en tumör på halsen och skulle opereras.

Hade kontakt med matten under hela tiden , så jag fick veta hur det gick.

Hon var pigg och alert efteråt , så vi höll alla tummar att hon skulle fortsätta återhämta sig åt rätt håll.

Fick ett nytt meddelande för två veckor sen att hon även fått L7S1.. pålagringar i ryggen.. Visst man kan operera det också , men ett liv som sällskaps-hund passar inte Indie , ni som träffat henne vet vad jag menar.

Hon har haft en helt underbar tid nere hos K i Uppsala. Hon har verkligen haft det "jobb" hon hela tiden väntade på att få börja ,som väktar-hund , ända sen hon var valp.

Hon har gjort rejält ifrån sig där nere , och många har varit imponerad av henne.

Är så glad att jag fått haft en tid med Indie , ångrar inte en sekund att jag köpte henne , men samtidigt är jag också glad för att jag tog ett steg tillbaka , och tog beslutet att sälja henne vidare.

Jag kunde inte ge henne det liv hon var född till , så är det. Och jag önskade hela tiden att hon skulle hamna hos den bästa , för henne. och det gjorde hon.

Hon blev 4 år.

 

Sov gott lilla loppan bus , du kommer alltid att finnas i mitt hjärta   



Av Camilla Nilsson - 11 september 2012 15:02

En massa bus mellan tupplurarna , hela dagarna! Så kul!

Allt går över förväntan bra här , tjejerna kommer så bra överens.

Rumsrenheten funkar också bra , inga problem vart hon gör ifrån sig , om det är asfalt el gräsmatta spelar ingen roll.

Mixa har ju alltid varit kräsen med vart hon kissar ( och är fortfarande ) , och ingenting får absolut störa henne..

Helst ska hon göra ifrån sig på våran lilla tomt , så hon kan hålla sig länge om vi är hemifrån någon timme.

Spelar ingen roll hur mycket man försöker att få henne att pinka...men icke!

Var ju beredd på att Luna skulle bli likadan , men än så länge går allt bra.

Där ser man vad olika dom kan vara.


 

     

   


Mina bus tjejer    




Av Camilla Nilsson - 5 september 2012 22:11

Dagen D , efter lång väntan.

Igår morse ringde klockan 04.00 ( mitt i natten..) , men skulle ju med första flyget så det var bara att kliva upp.

Valp-hämtnings dag!!

Syrran följde med.

Vi var framme på Malmö flygplats 9.15 , så vi hade hela dagen inne i Malmö city att förströ oss.

 

Lite shopping blev det


Strax före kl 17 kom hon , min lilla blå.

Och med sig hade hon mamma , en jättetrevlig tik.

Vårat första möte blev helt otroligt , det var som hon sa: " Där är du ju , matte". Hon hoppade och pussade hur länge som helst.

Det blev lite väntan på Malmö flygplats , men då hade vi ju tid att prata med uppfödarna en bra stund.

Flygningen till Arlanda gick jättebra , hon sov hela tiden.

Där var det ju 1 timmes väntan , innan flyget hem gick.

Så vi var ut en sväng , tänkte hon ville kissa , men ingen kiss , bara trött.

 

Kollar in trafiken utanför Arlanda.


Sen upp i luften igen , inga problem där heller , hon sov hela vägen.

Hon fick ett litet mjukis-djur av SAS personalen , för att hon var så söt   


När vi kom hem kissade hon på gräset innan vi gick in.

Där väntade Mixa..

Hon blev så överlycklig!! " Där är ni ju , som jag har väntat"!!

Hade ju hundvakt till henne under dagen.

Sen blev det undersökning av vardagsrummet , lite försiktigt.. för att sedan sätta igång och busa.

Tog upp en madrass så jag kunde ligga på golvet , lite hårt blev det...men vad gör man inte.

 

   

Mina tjejer <3


Mixa tyckte verkligen om att få en "lillasyster" , svansen har gått på henne som bara den.

00.30 somnade vi , och vaknade 6.30 utan några problem alls under natten.


Idag har det varit en massa bus mellan tupplurarna , hela dan.


Detta är alltså  LUNA

 

En väldigt söt tjej   


Nu är det natten igen , å dags att sova

Så vi säger Godnatt från oss

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards