Mixa, Luna och Livet

Alla inlägg under januari 2013

Av Camilla Nilsson - 28 januari 2013 21:22

När solen börjar värma , graderna närmar sig noll  , då känner man sig som en svamp.. man bara suger åt sig.

Älskar att vara ute på långpromenader och bara fundera och meditera för mig själv , och såklart är hundarna med.

Känner att jag har en tid av återhämtning just nu , vill mest vara ifred , orkar inte umgås med folk , förutom på jobbet då , men det blir en annan sak.

Ganska trött på mycket.. därför vill jag "ladda" i min ensamhet.


Lite bilder från våra promenader


   

Race i skoterspåren


   

Underbara dagar


 

Mommas lilla hjärta




Ha det gott

önskar vi

Av Camilla Nilsson - 21 januari 2013 21:35

Det är alldeles för kallt ute , det pendlar mellan -15 till -23 grader.

Hundarna krampar i tassarna hela tiden , nu vill jag ha värme!

Jag vill att solen ska börja värma , jag vill kunna gå lång-promenader , jag vill ha VÅR!

Jag vill ha energi!

Har mycket jag skulle ha gjort men orken finns inte riktigt.

Har precis haft en sjuk-vecka igen (!!)

Feber och ont i bihålorna , jag är trött på det här nu , nu får det vara nog.

Måste fylla kroppen med vitaminer , för dom behållarna måste vara krut-torr..


Idag har vi allafall tagit oss ut till syrran en sväng , så hundarna fick busa med Ebba en stund.

 

Alla tre tjejerna


 

Mixa spanar..


 

Och Luna som vanligt en bit ovanför marken   


 

Ett virrvarr av bustjejer


 

Och Luna träffar Jansson


Hundarna slocknade direkt när vi kom hem.


Man har ju konstant dåligt samvete , som hundägare , eller rättare sagt JAG har alltid haft det.

Men varför då??

Varför är man (jag) aldrig nöjd?

För dom verkar ju inte missnöjd!

Visst , vi tränar inte intensivt flera ggr i veckan , vi varken springer , åker skidor , tränar lydnad el agility..mm

Men jag umgås med mina hundar , jag är hellre hemma hos hundarna än hittar på något annat.

Jobba måste man ju , såklart med dåligt samvete för att dom är ensam hemma , även fast dom har tillsyn under kvällen.

Men mår jag bra , så mår hundarna bra , så måste det väl vara?

Lång promenader ( om det inte är för kallt ) , mat i kopparna och lite småträning  , typ vardagslydnad  , räcker inte det?

Jo faktiskt , för oss gör det det!

Sen får framtiden visa  om det blir någon ändring.


Nog av funderingar för denna gång





Av Camilla Nilsson - 14 januari 2013 21:32

Nu var det verkligen trögt att blogga..

Men här kommer iaf ett inlägg.


Jul och Nyår swischade förbi i en rasande fart , känns inte riktigt som jag hann med , men ändå skönt att det är över.

Julen firades med nära och kära , precis som det ska vara.

Nyår firade jag i min ensamhet (självvald) med hundarna , precis som jag alltid gör. Vill vara hemma hos dom när det skjuts raketer ute.

Det var inte lite det small heller , från kl 18 tills kl var 24.00

Fäller alltid ner persienner och höjer volymen på tv under hela kvällen , vill inte riskera att dom blir skotträdd.

Nu gick allt bra , så skönt.

Skulle vara som i Australien , där får inga privatpersoner köpa raketer , utan där står "kommunen" för fyrverkerierna , det skjuts kl 21 för barnen och kl 24 för vuxna och inget annat , helt perfekt och alla nöjda och glada!

Nog om det.


En liten julbild på barnbarnet   


 


Tjejerna då..

Full rulle och mycket bus.

Luna har ju blivit 6 mån (!!) redan , och livet ska dansas fram.

Hon går sällan med alla fyra tassar i backen , hon hoppar , snurrar och skuttar när vi är ute.

Och därimellan sliter hon och drar i Mixas svans.

Men Mixa är inte sen att haka på , hon i sin tur hugger tag i kopplet och sliter och drar.

Undra vad folk tänker när dom ser mig ute med mina busar... Vilken oordning!

Äh dom lugnar ner sig så småningom , man ska inte ta allt så allvarligt.


 

 

Mattes finaste tjejer   


Det var allt från oss

Ha det gott alla

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards