Mixa, Luna och Livet

Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Frusna tassar och lite funderingar

Av Camilla Nilsson - 21 januari 2013 21:35

Det är alldeles för kallt ute , det pendlar mellan -15 till -23 grader.

Hundarna krampar i tassarna hela tiden , nu vill jag ha värme!

Jag vill att solen ska börja värma , jag vill kunna gå lång-promenader , jag vill ha VÅR!

Jag vill ha energi!

Har mycket jag skulle ha gjort men orken finns inte riktigt.

Har precis haft en sjuk-vecka igen (!!)

Feber och ont i bihålorna , jag är trött på det här nu , nu får det vara nog.

Måste fylla kroppen med vitaminer , för dom behållarna måste vara krut-torr..


Idag har vi allafall tagit oss ut till syrran en sväng , så hundarna fick busa med Ebba en stund.

 

Alla tre tjejerna


 

Mixa spanar..


 

Och Luna som vanligt en bit ovanför marken   


 

Ett virrvarr av bustjejer


 

Och Luna träffar Jansson


Hundarna slocknade direkt när vi kom hem.


Man har ju konstant dåligt samvete , som hundägare , eller rättare sagt JAG har alltid haft det.

Men varför då??

Varför är man (jag) aldrig nöjd?

För dom verkar ju inte missnöjd!

Visst , vi tränar inte intensivt flera ggr i veckan , vi varken springer , åker skidor , tränar lydnad el agility..mm

Men jag umgås med mina hundar , jag är hellre hemma hos hundarna än hittar på något annat.

Jobba måste man ju , såklart med dåligt samvete för att dom är ensam hemma , även fast dom har tillsyn under kvällen.

Men mår jag bra , så mår hundarna bra , så måste det väl vara?

Lång promenader ( om det inte är för kallt ) , mat i kopparna och lite småträning  , typ vardagslydnad  , räcker inte det?

Jo faktiskt , för oss gör det det!

Sen får framtiden visa  om det blir någon ändring.


Nog av funderingar för denna gång





 
 
Inga-Lill

Inga-Lill

27 januari 2013 09:34

Hej det här är Mona's moster som skriver. Hittade dig i Mona's blogg.
Här verkar vara fart och fläkt med både barn o djur.
Det verkar så kul. Önskar själv en hund men tyvärr är vi borta hela dagarna - så det är bara att glömma.
Tur att jag kan gotta mig i andras hundar.
Ha en skön söndag.
Inga-Lill

http://ilsi.bloggagratis.se

Camilla Nilsson

28 januari 2013 21:19

Hej , ja fläckvis är det full rulle här ;-) Undra om vi inte träffades på utställningen i Svenstavik ? tror det.. Vet att du är så duktig på att fota :-)
Tack för titten :-)
Kram Camilla

 
Ingen bild

Sanderettes

25 februari 2013 13:49

Vad fin hon blivit :)

Camilla Nilsson

27 februari 2013 23:27

Ja visst är hon :-)
Min lilla pärla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Nilsson - 28 maj 2013 20:33

Nu är Maj snart till ända , jag hänger knappt med.. Fullt upp tycks förfölja mig , från måndag till fredag och såklart även helgerna. Har iaf snart målat färdigt staketet , lite , litegrann kvar. Känns bra! Har massor med annat som skall göras ...

Maj

Av Camilla Nilsson - 3 maj 2013 21:09

Då var vi inne i Maj månad. Vart tar tiden vägen! Det värsta är ju att sommaren kommer också att gå fort , så det gäller att ta vara på tiden.   Här rullar det på som vanligt , varvas mellan jobb , hundarna och en massa måsten. Har bla varit ...

Av Camilla Nilsson - 13 april 2013 23:23

Här går livet sin gilla gång. Rutiner och vardag blandas huller om buller, och därimellan kommer små infall av plötsliga händelser. Våren börjar visa sig , äntligen! Har sett min första tussilago , dom lyser upp som små solar av hopp. I tors...

Av Camilla Nilsson - 30 mars 2013 18:49

Då var det Påskhelg , och ledigt! Så skönt! Det var ju ett tag sen jag skrev , men det har varit lite väl fullt upp nu ett tag , och datorn är ju inte prio 1  för mig. Och som det känns så kommer det att fortsätta så , av olika anledningar. Hun...

Av Camilla Nilsson - 19 mars 2013 20:48

av stor sorg och saknad har gått. Önskar varje dag att jag kunde ta upp telefonen och ringa , eller fara förbi och dricka kaffe. Ta med dig på en shopping-runda , vilket du älskade. Att du kunde fått träffa ditt barnbarnsbarn. Vi saknar dig a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards