Mixa, Luna och Livet

Alla inlägg under maj 2012

Av Camilla Nilsson - 22 maj 2012 21:03

och jag hoppas att den är här för att stanna!

Det behöver inte vara gassande sol , bara lite värme och att vi får slippa kall-blåst , så är jag nöjd.


Idag har det varit underbart väder , sol och lite molningt.

Vi tog en skogspromenad med Syrran , Elias och Ebba såklart , på fm , och det var ljuvligt.

Här kommer en bild-bomb från dagen.

 

Åkrar..

 

och skog..

 

hur mycket som helst att springa på..

Och utsikten är helt out standing..

Kaffet tog vi ute på altanen när vi kom hem till syrran , och det smakande gudomligt.

   

Hundarna hade ju förstås inte fått nog av tafatt-leken..

Mixa´s försök att smöra för Jansson..


En helt underbar dag!


Fick en energi-kick av promenaden , så när jag kom hem blev det fönsterputsning , dammsugning och skurning av golv.. hej å hå! vad lätt det gick!

Har en del planer för imorgon också , ja vi får väl se... om energin håller i sig..


Ha det gott alla där ute

         

Av Camilla Nilsson - 18 maj 2012 21:54

Säga vad man vill om Facebook.. Men ibland kan det vara himla bra.

Har nämligen fått kontakt med Indie´s nya matte!! Och har fått sett bilder på Loppan Bus!!

Har chattat med hennes nya matte och har fått veta hur bus-gumman har det , *så glad*

Hon jobbar med sin matte som väktar-hund i Uppsala , och gör ett jättebra jobb. Hon är så nöjd med henne!

Det kunde inte ha blivit bättre!!

Dom kommer uppöver i sommar och vill gärna komma hit och hälsa på , och dom är så välkommen!!

Ska bli så spännande att få träffa dom , och vi får väl se om Indie kommer ihåg mig... Men det skulle inte göra så mycket , för då vet jag att hon mår bra och är i dom bästa händer.

   

Finaste tjejen!



Har varit ledig i några dagar nu , men inte fått så där jätte mycket gjort , men lite.

Nu går jag mot tre dagars jobb.

Idag på lång promenaden träffade vi en ståtlig herre ( sheltie ) , han var 16 år gammal (!!).

Det är konstigt vad hundarna känner igen sin egen ras , dom beter sig annorlunda motför när dom träffar någon av annan ras , lite kul att se.


Trevlig helg

önskar vi

Av Camilla Nilsson - 14 maj 2012 22:55

Och snart är det fredag.. veckorna går fort.

Det blev inge finväder i helgen som var , det blev blåsigt och kallt istället , lite trist när man ändå har ledig helg , men så är det.

Igår gick vi en prommis med Alice och Holly , det var längesen.

Efteråt tränade vi lite utställnings träning , det behöver både jag och Mixa, för det var ett tag sen sist.

 

Mattes sötaste!


Efter middagen idag tog jag med mig Leah ut till syrran en sväng.

Man märker redan att hon kommer att bli en häst-tjej , hon älskar att sitta på Giddes rygg och rida en bit.

Idag hjälpte hon till med att ta in honom för kvällen  , och inte rädd för fem öre , även fast det är sån storleks skillnad på dom..

 

Tur han är en snäll gammal-farbror :-)


Nu dags att sova , imorrn är det jobbardags igen , att fyra dagars ledigt kan gå så fort.


Ha det gott

Av Camilla Nilsson - 11 maj 2012 22:01

Idag har det regnat precis hela dagen , så trist.

Värken kommer som ett brev på posten , och den gör mig så trött.

Hade tänkt mig vakna med massor av energi idag , behöver göra en stor-städning här hemma och putsa alla fönster mm mm , men det kommer en bättre dag för det.


Vi tog och for ut till syrran istället så Mixa fick busa med Ebba , en bättre aktivitet än städning.

Mixa fick även lära känna en jack-russel tik där , Syrrans svärmors hund , och det var inga problem.

Det var fullt ös på alla tre hundarna.


I söndags hade vi städ-dag hos pappa. Alla tre systrar med fam hjälpte till , så det var fullt upp med krattning , fönster putsning , spolning av altantak och riktig städning inne , så skönt när det var klart.

Pappa är lite tussig och har inte alls ork att sköta om huset med allt vad det innebär , men tillsammans hjälps vi åt.

Efteråt grilla vi , och det var så gott.


Annars har det inte hänt så mycket i veckan , har jobbat tre av fem dagar , men nu är jag ledig tills på tisdag , och det behövs.

Så nu hoppas jag på lite sol och värme i helgen.


Nu tänker jag krypa längre ner i soffan  


Trevlig helg

önskar vi



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards