Mixa, Luna och Livet

Alla inlägg under februari 2012

Av Camilla Nilsson - 29 februari 2012 15:12

Japp då kör vi!!

Utställning på löpande band..

Börjar med F4 den 10 mars , och fortsätter med en i Strömsund den 24 mars , hej vad det går!!

Nervös?? Inte än.. men det kommer , det vet jag!


Har idag varit och shoppat till lillgumman.

Ny borste , eppileringsax och en typ balsam-spray, K9.

Och såklart måste ju allt provas direkt när man kommer hem.

Borstade igenom hela henne och klippte bort lite strån på tassarna , sen var hon nöjd och ville inte vara med längre.

Korta stunder blir det..

Måste också köpa ett nytt utställnings-koppel , det är så "päckligt" det jag har , sen måste jag också se om jag hittar någon typ camping-stol..( lite fel årstid för sån grej), så man kan sitta och titta på alla vackra hundar!

Det är verkligen en ny grej för mig det här med utställning , men det ska bli så spännande!


Ha de gott så länge

Av Camilla Nilsson - 22 februari 2012 19:52

Idag har Mixa fått träffa våran nya granne , lilla Heffa.

Lite avvaktande var dom båda från början , men till slut lossnade det och övergick till fullt ös...

 

 

Tur snön är mjuk , för det händer ju att man står på huvudet ibland..


Sötaste..

     


Vi säger såklart Välkommen till "våran" gård Heffa  

Så mera bus kommer det säkerligen bli.


Allt från oss

Av Camilla Nilsson - 14 februari 2012 20:35

Har fått höra idag att vi har en räv i vårat bostadsområde.

Känns inte bra.. helt fel ställe för en räv att vara. Men det är tydligen någon galen-panna som matar den ifrån fönstret!

Igår kväll när jag kom hem från jobbet såg jag stora tass-spår i nysnön , men inga fot-spår från en människa.. , var tvungen att gå tillbaka en bit för att kolla om det stämde , och mycket riktigt , så var det. Alltså ingen som kvällsrastade sin hund , och spåren var för stora för att vara kattspår.

Och jag som brukar gå en kväll/natt kort prommis med Mixa när jag kommer hem , och då är hon alltid lös! Men inte hädanefter kan jag säga!

Det kanske inte skulle hända något , men jag tänker inte chansa!

Har även sett stora spår på baksidan , vid altanen , också för stora för att vara katt-spår.

Grannens hund hade också reagerat rejält en natt , så troligen var den alldeles utanför våra ytterdörrar..

 

Tycker om rävar , precis som den djurvän jag är , men dom hör inte hemma i ett bostadsområde.

Jag hoppas den hittar hem till sig snart ,av sig själv och utan att något drastiskt ska behöva hända.


Hoppas alla haft en underbar Alla hjärtans dag!


Kram från oss


Av Camilla Nilsson - 2 februari 2012 20:57

På lång-prommisen på fm var det ljuvligt ute!

Solen sken -10 grader ( lite kallt.. ) , och med all dennna snö som vi har , hur härligt som helst!!

Snön gnistrade som bara den, och jag längtar till solen börjar värma lite mer!

För jag längtar efter våren! Vill ha tak-dropp NU

Saknar min LILLA kamera en sån här dag , den stora är lite klumpig att ha med sig.


På em blev det kallare och kallare... Nu är vi uppe i -20 grader..

Vem vill vara ute nån längre stund då??

Så vi fortsätter att kura i soffan ;-)


Ha det gott

Av Camilla Nilsson - 1 februari 2012 21:45

Har ju hittat en sida hos en kennel som visar med både bild och text hur man trimmar en sheltie.

En jätte bra sida hos Evros kennel.

Ska jag våga?? Tänk om jag klipper helt galet??

Det är ju öronen jag är rädd kan bli fel ... på dom syns det ju så väl..

Måste ju ta tag i detta nu , så det växer till sig till utställningen i april.


Annars har vi tränat lite att stå på bord , hon vill ju gärna lägga sig direkt , men det går bättre och bättre!

Vi har ju även varit till Alice och Holly och fått träna på deras bord , bra träning , så det ska vi fortsätta med.

Ute tränar vi stanna , och stå , och det tar sig det med.


Och så här ser det ut kvällstid hemma hos oss..



Dom slöaste..


Bästa polarna..


 


Lite från oss


Ha det gott 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards