Mixa, Luna och Livet

Alla inlägg under juli 2011

Av Camilla Nilsson - 26 juli 2011 20:23

..har jag kunnat ladda upp bilder , typ 1 timme tog det !!

Har mejlat supporten angående problemet , men mejlet kom tillbaka... suck!

Nog om detta!


Förra veckan for jag , barnbarnet , syrran och hennes båda barn till stugan i Bakvattnet.( och såklart Mixa och Ebba )

Underbart att komma dit , det var rätt så länge sen sist.

Vi for upp onsdag morgon , och for hem torsdag mitt på dan , så det blev en snabb-visit.

Men det är så underbart att komma upp och känna lugnet , man släpper allt och bara är..

 

När vi packat in oss i huset tog vi med små hinkar och gick till skogs,  för att leta lite av skogens guld.

  Leah , Ella och Mixa på väg till skogs..

  Vi gick bara i skogskanten men hittade ändå några , änsålänge omogna hjortron.

  Ella , Leah och Ebba letar bär..

  Elias och Leah kämpar på..

  Leah luktar på lupiner..

  Elias Ella och Leah.

Fick med alla tre busungarna på en bild!


Fullt ös var det på Mixa och Ebba , det var inte många vilostunder..

      Finaste hjärtat mitt  


I fredags fick jag ringa veterinären.

Lillgumman kissade och kissade , men det var inte alltid det kom något...

Ringde Ejra och fick komma samma dag.

Hon var så duktig under hela undersökningen , sa inte ett ljud när veterinären  klämde och kände

Jag hade till och med lyckas få till ett urinprov ( med grannens hjälp..) som vi hade med oss.

Men inget fel fanns på lillgumman , men för säkerhets skull lite medicin mot urinvägs infektion fick hon iallafall , eftersom det var dom symtomerna hon visade upp.

Hade ju redan börjat behandla henne på mitt vis , med healing och energi , så det hade nog redan börjat verka, eftersom det inte fanns något fel på henne.

Efter första tablett biten slutade hon att "tom-kissa".


Många bus-prommisar med Alice har det blivit.

Mixa älskar dom!

Men Matte glömmer ju alltid kameran!!

Men, bilder kommer att komma!


Imorgon kväll är det jobbar kväll igen.

Mina hundvakter , Emelie och Martin är ju fortfarande på semester , så då får man ju utnyttja annat folk.

Imorgon kväll ska lillgumman vara hos min farbror och hans schäfer/terv blandning , Hemi.

Och jag vet att hon kommer att ha det bra.


Ha det gott nu alla

önskar vi


ps

Detta inlägg har tagit över 1 1/2 timme att göra...




Av Camilla Nilsson - 26 juli 2011 16:15

Har hållt på i flera dagar och ska uppdatera bloggen , men det går käpp rätt...

Det går inte att ladda upp bilder!!!

Error.. är det ända som står.. och jag blir galen!!

Saker och ting ska bara funka!!


Tråkigt inlägg , men jag återkommer...

Av Camilla Nilsson - 17 juli 2011 09:51

Sista dagen på semestern är alltså här.

Fyra veckor går fort , men jag är jätte nöjd med min semester.

Har varit hemma och tagit det lugnt.

Kunnat umgås med Mixa riktigt , och hon blir bara mer och mer underbar , denna hund ;-)


Vi har inte tränat någonting.. förutom lite inkallning , som är ett måste..

Och det går bra bara hon får något gott när hon kommer... sen sticker hon lika fort , helst när det är något spännande på gång! Men vi tränar vidare.

Vi har ju haft många dejter med Alice i skogen , och det är en höjdare för Mixa.

Dom far runt som två damp-hundar båda två ;-)

Men det märks att dom trivs väldigt bra i varandras sällskap , för dom leker lika och pratar samma språk.

Efteråt är det en trött och nöjd Mixa som sover i flera timmar ;-)


Gräva är hon duktig på.. Har ett och annat hål i rabatten och vid svartvinbärs busken..

Äta i sig en massa snusk (!) är hon också jätte duktig på... ALLT går ner innan Matte hinner fram... För hon far iväg som en iller när hon vet att hon gör något som hon inte får..

Får hela tiden ha koll på vad hon har i sin mun.. , men sötast är hon ju ändå , hjärtat mitt.


Nu ska vi njuta av våran sista semester-dag , solen skiner och himlen är blå , helt underbart!

Imorgon kväll kl 18 börjar allvaret..


Ha det gott alla , önskar vi

Av Camilla Nilsson - 11 juli 2011 20:01

Lilla Mixa har alltså hunnit bli 3 mån!! Vart tar tiden vägen??

Vägde lilla gumman igår , 3 kg guldklimp  


   Hon kände sig inte alltför tillfreds i hushållsvågen , måste jag erkänna...

Fort ska det gå! annars får det vara..


Semester sinar mot sitt slut.. är inne på sista veckan , fyra veckor har alltså redan gått.(snart)

Men jag är jätte nöjd med min semester , det har varit fint väder och jag har haft kvalitets tid med lill-stumpan.

I helgen som var hade jag momma-helg , Lilla Leah har varit här.

Mixa blir överlycklig när Leah kommer , det är som lagom höjd på henne  .


Har även haft finbesök från Grums , Anne kom på lite kaffe när dom ändå hade vägarna förbi.

Mona kom också en sväng samtidigt , så det blev ett trevligt kafferep.


Idag har jag borstat lillfröken för första gången , och det blev en liten liten tuss i borsten...

  Lite skillnad mot vad jag är van.....


Och så här fin blev hon , guldklimpen

 

Det här med favorit sov-platser...

Det här är en..

  På soffans ryggstöd...

Och Matten sitter stel som en pinne med hjärtat i halsgropen , och livrädd att hon ska ramla ner..

Skulle vara katastrof om man skulle nysa eller hosta...

Men allt gick bra! Tack och lov!


Nu är det Lotta på Liseberg , alltså soffläge


Ha det gott alla

Av Camilla Nilsson - 5 juli 2011 10:46

Äntligen kunde jag ladda upp bilderna!



  Mysstund innan Monty flyttar hemifrån


  Våran bad-dag , men ingen tyckte det var varmt i vattnet..


  Elias stor-killen

  Och Ella var ju såklart med


    Och Leah , den enda som gick i vattnet med fötterna iallafall  


Idag är det mulet och grått än så länge , men det skulle bli fin väder igen om dom inte ändrat sig.

Men det spelar faktiskt ingen roll när man har semester , det är ju skönt att bara vara ledig.

Här tar vi dagarna som dom kommer , helt underbart!


Ha en fortsatt härlig dag!!


Av Camilla Nilsson - 1 juli 2011 21:44

Dagarna går fort och det händer mycket här.

Tjorvar fortfarande när jag ska blogga , men nu är det när jag ska ladda upp bilder.. så nu blev det ett inlägg utan bilder , tyvärr.


I onsdags kväll flyttade katterna till landet , så det blev tomt här utan dom..

Har ju haft dom ute på annons ett tag och det har ringt några , men ingen jag kännt varit rätt, förrän nu.

Har ju haft dåligt samvete för dom stackarna länge nu , dom ville ju inget hellre än att få komma ut , men det går ju inte när man bor i ett bostadsområde.

Jag och Emelie skjutsade iväg dom till deras nya hem , och vi var välkommen att hälsa på dom när vi ville , och det känns jättebra.


Igår tog jag och bytte bil.

Har funderat på det ett tag , behöver ju ingen skåpbil för stora hundar nu när jag har ett LITET vildskinn...

Så det blev en Honda cr-v och det känns helt rätt med fyrhjulsdrift på dom här breddgraderna.


Igår kom syrran med barn , så vi gick ner till sjön för att bada.

Var barnvakt åt Leah , så hon och Mixa var ju såklart med också.

Det blåste rätt bra , så man tänkte inte på att solen tar rätt bra... barnen var ju insmörjda rejält med solskydd... men en annan kan ju skylla sig själv...

Brände mig rejält , vilket jag aldrig brukar göra.. men jädrar vad det svider och gör riktigt ont!!

Åkte på en rejäl frossa på kvällen.


Bilderna från baddagen kommer.


Nu är soffan som gäller.

Trevlig helg önskar vi



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards