Mixa, Luna och Livet

Alla inlägg under februari 2013

Av Camilla Nilsson - 27 februari 2013 23:33

vad tiden far fram..

Nu var det länge sen igen. Fullt upp hela tiden , + att jag hunnit med en magsjuka.

Fullkomligt vräker i mig vitaminer , och mer ska det bli!

Känner faktiskt att energin börjar komma tillbaka , kanske med ljuset och lite av för-våren som vi har just nu.

Solen värmer och snön tinar! Helt underbart!

Jag och tjejerna går långa promenader mest varje dag , och bara njuter.


Mixa som har varit lite "låg" här i vinter , har släppt loss riktigt.

Hon far fram och river , sliter och kampar med kopplet när vi är ute , och samtidigt morrar hon!

Riktigt roligt att se!

Samma fart är det på båda inne , dom jagar varann och busar så mattan i vardagsrummet ligger alltid snett , men vad gör det :-)

Luna`s päls börja komma , sakta men säkert. Hon har ju bara haft täckhåren , så hon har mest sett ut som en bordercollie :-)

Men hon börjar få lite underull nu iaf , lillgumman :-)


Har en jobbar-kväll imorgon , sen är jag ledig i helgen! Ska försöka fota tjejerna då , om dom har tid att stå still..

Hoppas på en solig och varm helg


Ha det gott alla


Av Camilla Nilsson - 6 februari 2013 22:15

Idag tog vi en tripp till Åre.

Syrran ville fara dit , så vi hakade på och såklart var hundarna med.

Men fy vad kallt och blåsigt det var där!! Sitter här hemma i soffan och fryser än..

Ställde bilen i Ica`s varmgarage så hundarna hade det varmt och gott medans vi strosade.

Vi var ju såklart på Årebageri och åt lunch (gott) , gick och kikade i en del affärer (dyrt) , sen hann vi ju  med Åres chokladfabrik , ett måste!

Som alltid ångrade jag att jag inte köpte liiite mer ckoklad än jag faktiskt gjorde.. Den är ju så god!

Och på hemvägen måste man ju stanna i Järpen på Lundhags , också ett måste!

En och annan krona rann iväg under dagen...


Annars rullar det på.

Mixa börjar bli vuxen tror jag , med det menar jag att hon har börjat att både kissa och bajsa (!!) på promenaderna.

Det märks på henne att hon vill känna sig trygg där hon ska göra ifrån sig , och det har än sålänge bara varit på våran uteplats , och absolut ingenting får störa henne under tiden.

Det får inte komma någon människa i närheten , inga underliga ljud , inga flygande fåglar , inga grannar..etc etc

för då bryter hon och "glömmer" bort vad hon skulle göra..

Har provat massor av trix för att "få till det" , för att det ska lossna för henne.

Men nu äntligen!! Visserligen gör hon bara ifrån sig på gården bortanför oss än sålänge , alltid på samma plätt , men det gör inget , det är alltid en början.


Luna har aldrig haft dom problemen , hon sätter sig vart som helst.

Däremot tror jag att det närmar sig löp där..

Mixa har stor koll på hennes bakdel  ,  kan bli lite sur och grinig på henne och vill gärna trycka ner henne för att påminna henne om hennes plats i "ledet". Än så länge ser Luna ut som ett frågetecken under tiden , och fattar ingen ting , hon tar det mesta på lek.

Det är ju inga allvarliga saker , så jag lägger mig inte i.


Det var allt från oss

Ha det gott



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards