Mixa, Luna och Livet

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Äntligen..

Av Camilla Nilsson - 26 juli 2011 20:23

..har jag kunnat ladda upp bilder , typ 1 timme tog det !!

Har mejlat supporten angående problemet , men mejlet kom tillbaka... suck!

Nog om detta!


Förra veckan for jag , barnbarnet , syrran och hennes båda barn till stugan i Bakvattnet.( och såklart Mixa och Ebba )

Underbart att komma dit , det var rätt så länge sen sist.

Vi for upp onsdag morgon , och for hem torsdag mitt på dan , så det blev en snabb-visit.

Men det är så underbart att komma upp och känna lugnet , man släpper allt och bara är..

 

När vi packat in oss i huset tog vi med små hinkar och gick till skogs,  för att leta lite av skogens guld.

  Leah , Ella och Mixa på väg till skogs..

  Vi gick bara i skogskanten men hittade ändå några , änsålänge omogna hjortron.

  Ella , Leah och Ebba letar bär..

  Elias och Leah kämpar på..

  Leah luktar på lupiner..

  Elias Ella och Leah.

Fick med alla tre busungarna på en bild!


Fullt ös var det på Mixa och Ebba , det var inte många vilostunder..

      Finaste hjärtat mitt  


I fredags fick jag ringa veterinären.

Lillgumman kissade och kissade , men det var inte alltid det kom något...

Ringde Ejra och fick komma samma dag.

Hon var så duktig under hela undersökningen , sa inte ett ljud när veterinären  klämde och kände

Jag hade till och med lyckas få till ett urinprov ( med grannens hjälp..) som vi hade med oss.

Men inget fel fanns på lillgumman , men för säkerhets skull lite medicin mot urinvägs infektion fick hon iallafall , eftersom det var dom symtomerna hon visade upp.

Hade ju redan börjat behandla henne på mitt vis , med healing och energi , så det hade nog redan börjat verka, eftersom det inte fanns något fel på henne.

Efter första tablett biten slutade hon att "tom-kissa".


Många bus-prommisar med Alice har det blivit.

Mixa älskar dom!

Men Matte glömmer ju alltid kameran!!

Men, bilder kommer att komma!


Imorgon kväll är det jobbar kväll igen.

Mina hundvakter , Emelie och Martin är ju fortfarande på semester , så då får man ju utnyttja annat folk.

Imorgon kväll ska lillgumman vara hos min farbror och hans schäfer/terv blandning , Hemi.

Och jag vet att hon kommer att ha det bra.


Ha det gott nu alla

önskar vi


ps

Detta inlägg har tagit över 1 1/2 timme att göra...




 
 
Mona

Mona

26 juli 2011 22:32

Så fint Ni har det i stugan... Barn och hundar trivs!! =)
Ha det gott, från oss!

http://www.alicedagar.bloggplatsen.se

Camilla Nilsson

27 juli 2011 12:25

Ja , alla trivs där , men det är synd att vi sällan tar oss tid och fara dit.. ;-/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Nilsson - 28 maj 2013 20:33

Nu är Maj snart till ända , jag hänger knappt med.. Fullt upp tycks förfölja mig , från måndag till fredag och såklart även helgerna. Har iaf snart målat färdigt staketet , lite , litegrann kvar. Känns bra! Har massor med annat som skall göras ...

Maj

Av Camilla Nilsson - 3 maj 2013 21:09

Då var vi inne i Maj månad. Vart tar tiden vägen! Det värsta är ju att sommaren kommer också att gå fort , så det gäller att ta vara på tiden.   Här rullar det på som vanligt , varvas mellan jobb , hundarna och en massa måsten. Har bla varit ...

Av Camilla Nilsson - 13 april 2013 23:23

Här går livet sin gilla gång. Rutiner och vardag blandas huller om buller, och därimellan kommer små infall av plötsliga händelser. Våren börjar visa sig , äntligen! Har sett min första tussilago , dom lyser upp som små solar av hopp. I tors...

Av Camilla Nilsson - 30 mars 2013 18:49

Då var det Påskhelg , och ledigt! Så skönt! Det var ju ett tag sen jag skrev , men det har varit lite väl fullt upp nu ett tag , och datorn är ju inte prio 1  för mig. Och som det känns så kommer det att fortsätta så , av olika anledningar. Hun...

Av Camilla Nilsson - 19 mars 2013 20:48

av stor sorg och saknad har gått. Önskar varje dag att jag kunde ta upp telefonen och ringa , eller fara förbi och dricka kaffe. Ta med dig på en shopping-runda , vilket du älskade. Att du kunde fått träffa ditt barnbarnsbarn. Vi saknar dig a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards