Mixa, Luna och Livet

Direktlänk till inlägg 14 september 2011

Katia och geting stick

Av Camilla Nilsson - 14 september 2011 14:58

Katia är här.. det blåser som bara den , och regnar någon skvätt då och då.

Men bara man klär sig  rätt så är det inga problem , för ut måste man om man är hundägare  


   

I måndags var Mixas nos alldeles svullen , på ena sidan.

Hon var väldigt låg hela dagen , sov den mesta tiden.

Hon hade inga problem med att äta , och var pigg när vi var ute på promenad.

Men hon ville inte leka och bita i varken tjurmuskeln eller i leksaker.

Kollade extra så det inte hade fastnat någon pinne i hennes mun , men inte..

Hon måste ha blivit stucken av en geting.. dom far ju och kryper omkring överallt och är allmänt slö just nu.

Hon fick iallafall healing hela måndagen , och på tisdagen hade svullnaden nästan försvunnit , och hon var sitt rätta jag igen.

Idag märks ingenting , tack och lov.


Idag är Ebba här , och ska vara kvar till imorrn em.

Husse och Matte är i Stockholm på var sitt håll genom jobb.

Behöver jag skriva att Mixa är överlycklig..!!


Bus på uteplatsen


    Gräset på min uteplats växer så det knakar..


  Detta är Mixas dagliga jobb..." hur djupt hinner jag innan snön kommer "..


    Och såklart måste hon ju visa sina bravader för Ebba..


 Allt för idag , ha det gott

 
 
Ingen bild

antje

16 september 2011 09:08

...hii hii hi - hon försöker naturligtvis fixa en tunnel till grannen...

 
Anne

Anne

16 september 2011 17:03

Hallå!
Så Katia kom till er oxå?? Vi ahr oxå haft den beskärda delen ev den, blåst som bara den! Men nu är det iaf blå himmel och fint!
Önskar en riktigt trevlig helg!
Kram från Anne

http://www.schaferliv.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Nilsson - 28 maj 2013 20:33

Nu är Maj snart till ända , jag hänger knappt med.. Fullt upp tycks förfölja mig , från måndag till fredag och såklart även helgerna. Har iaf snart målat färdigt staketet , lite , litegrann kvar. Känns bra! Har massor med annat som skall göras ...

Maj

Av Camilla Nilsson - 3 maj 2013 21:09

Då var vi inne i Maj månad. Vart tar tiden vägen! Det värsta är ju att sommaren kommer också att gå fort , så det gäller att ta vara på tiden.   Här rullar det på som vanligt , varvas mellan jobb , hundarna och en massa måsten. Har bla varit ...

Av Camilla Nilsson - 13 april 2013 23:23

Här går livet sin gilla gång. Rutiner och vardag blandas huller om buller, och därimellan kommer små infall av plötsliga händelser. Våren börjar visa sig , äntligen! Har sett min första tussilago , dom lyser upp som små solar av hopp. I tors...

Av Camilla Nilsson - 30 mars 2013 18:49

Då var det Påskhelg , och ledigt! Så skönt! Det var ju ett tag sen jag skrev , men det har varit lite väl fullt upp nu ett tag , och datorn är ju inte prio 1  för mig. Och som det känns så kommer det att fortsätta så , av olika anledningar. Hun...

Av Camilla Nilsson - 19 mars 2013 20:48

av stor sorg och saknad har gått. Önskar varje dag att jag kunde ta upp telefonen och ringa , eller fara förbi och dricka kaffe. Ta med dig på en shopping-runda , vilket du älskade. Att du kunde fått träffa ditt barnbarnsbarn. Vi saknar dig a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards