Mixa, Luna och Livet

Direktlänk till inlägg 29 september 2011

Vaccination..

Av Camilla Nilsson - 29 september 2011 19:33

I tisdags blev hon vaccinerad lilla fröken , vilket skulle ha varit gjort för snart två månader sen... Men eftersom jag tycker att det är något nödvändigt ont så har jag väl både medvetet och omedvetet skjutit upp det , har alltid hittat på än det ena än det andra för att slippa...

Men nu blev jag ledig i flera dagar i sträck , så då hade jag chansen att hålla lite koll på hur hon reagerade , och allt har gått bra.


Såklart for vi på Tasseborg efteråt och tröst-handlade ett nytt koppel ,halsband och vom-burgare   


I helgen far jag med jobbet till Storhogna , från lördag morgon till söndag mitt på dagen någongång.

Vi ska rida nordsvenskar bla , och det ska bli så kul!

Red mycket i mina unga år , ganska ofta, eftersom min farmor och farfar hade hästar.

Så man hade ju fri tillgång att pyssla på med dom.

Men nu på äldre dar är jag faktiskt häst rädd , konstigt nog , men tycker ändå att det ska bli kul.

Man ska ju möta sina rädslor , så det blir nog bra.

Mixa ska vara hos min systers plast-son , Fredrik ,  han har längtat till denna helg , så han får umgås med lillgumman alldeles själv.


Annars..

Är ju vädret helt underbart just nu!! Varma vindar!! Nästan tjugograder om dagarna , härligt!

Tog lite bilder igår..


       


 Ha en riktigt trevlig helg alla!!




 
 
Mona

Mona

9 oktober 2011 19:11

Fina lilla Mixa börjar se "vuxen" ut! Sååå fin!!

http://www.alicedagar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Nilsson - 28 maj 2013 20:33

Nu är Maj snart till ända , jag hänger knappt med.. Fullt upp tycks förfölja mig , från måndag till fredag och såklart även helgerna. Har iaf snart målat färdigt staketet , lite , litegrann kvar. Känns bra! Har massor med annat som skall göras ...

Maj

Av Camilla Nilsson - 3 maj 2013 21:09

Då var vi inne i Maj månad. Vart tar tiden vägen! Det värsta är ju att sommaren kommer också att gå fort , så det gäller att ta vara på tiden.   Här rullar det på som vanligt , varvas mellan jobb , hundarna och en massa måsten. Har bla varit ...

Av Camilla Nilsson - 13 april 2013 23:23

Här går livet sin gilla gång. Rutiner och vardag blandas huller om buller, och därimellan kommer små infall av plötsliga händelser. Våren börjar visa sig , äntligen! Har sett min första tussilago , dom lyser upp som små solar av hopp. I tors...

Av Camilla Nilsson - 30 mars 2013 18:49

Då var det Påskhelg , och ledigt! Så skönt! Det var ju ett tag sen jag skrev , men det har varit lite väl fullt upp nu ett tag , och datorn är ju inte prio 1  för mig. Och som det känns så kommer det att fortsätta så , av olika anledningar. Hun...

Av Camilla Nilsson - 19 mars 2013 20:48

av stor sorg och saknad har gått. Önskar varje dag att jag kunde ta upp telefonen och ringa , eller fara förbi och dricka kaffe. Ta med dig på en shopping-runda , vilket du älskade. Att du kunde fått träffa ditt barnbarnsbarn. Vi saknar dig a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards