Mixa, Luna och Livet

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Höst dag

Av Camilla Nilsson - 20 september 2012 14:30

 


Idag har det varit strålande fint väder , en riktigt fin höstdag.

Vi tog en äventyrs-prommis , ja iaf för Luna , Mixa har gått där ett antal ggr.

 

Så skönt när dom kan vara lösa och springa järnet..


Vi började med bäcken , den var lite otäck från början.. men det gick över

 


Sen gick vi ner till sjön , där fanns mycket spännande..

 

Mixa badade tassarna , precis som hon brukar.

Tyvärr så hittade SÅKLART Mixa nåt snusk (!!) att äta... , som hon såklart visade för Luna!

Höll aldrig på att få dom därifrån! grr.. Och matten höll på att bli tokig!

Fick till slut med mig båda därifrån , men Mixa vände snabbt om och drog med sig Luna igen. Mixa tänkte minsann inte missa nåt smaskigt att äta , det lilla matvrak som hon är..


Så koppel på , för unga fröken Mixa..

 

Så blir det.. men hon verkar inte bry sig särskilt..


 

Skitig och trött kom vi hem efter 1 1/2 timme. Det tar ju sin lilla tid för minsta fröken.


Min semester är ju slut nu , sista dagen imorrn.

Men det känns faktiskt bra , men nu ska vi börja med nya rutiner , jobb-rutiner.

Tur jag har en granne som ställer upp som hundvakt , så dom slipper vara själv några längre stunder.

Det värsta är att båda skriker rätt ut när jag kommer hem , vilket kanske inte är så uppskattat kl 00,10 på natten..

Något jag absolut behöver träna på..

Tur vi har hundfolk runt omkring oss.


Nu önskar jag alla en trevlig helg , och hoppas på dagar med kanon-väder

 
 
Ingen bild

Mona

20 september 2012 20:35

Så härlig dag!! Sötaste småflickorna! =)

 
Anne

Anne

22 september 2012 09:31

Härliga höstdagar och vad fina de är småflickorna <3
Läste om Indie - så tråkigt men hon har haft en mycket bra liv, även om det slutade lite för tidigt.

Kram på Er!

http://www,schaferliv.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Nilsson - 28 maj 2013 20:33

Nu är Maj snart till ända , jag hänger knappt med.. Fullt upp tycks förfölja mig , från måndag till fredag och såklart även helgerna. Har iaf snart målat färdigt staketet , lite , litegrann kvar. Känns bra! Har massor med annat som skall göras ...

Maj

Av Camilla Nilsson - 3 maj 2013 21:09

Då var vi inne i Maj månad. Vart tar tiden vägen! Det värsta är ju att sommaren kommer också att gå fort , så det gäller att ta vara på tiden.   Här rullar det på som vanligt , varvas mellan jobb , hundarna och en massa måsten. Har bla varit ...

Av Camilla Nilsson - 13 april 2013 23:23

Här går livet sin gilla gång. Rutiner och vardag blandas huller om buller, och därimellan kommer små infall av plötsliga händelser. Våren börjar visa sig , äntligen! Har sett min första tussilago , dom lyser upp som små solar av hopp. I tors...

Av Camilla Nilsson - 30 mars 2013 18:49

Då var det Påskhelg , och ledigt! Så skönt! Det var ju ett tag sen jag skrev , men det har varit lite väl fullt upp nu ett tag , och datorn är ju inte prio 1  för mig. Och som det känns så kommer det att fortsätta så , av olika anledningar. Hun...

Av Camilla Nilsson - 19 mars 2013 20:48

av stor sorg och saknad har gått. Önskar varje dag att jag kunde ta upp telefonen och ringa , eller fara förbi och dricka kaffe. Ta med dig på en shopping-runda , vilket du älskade. Att du kunde fått träffa ditt barnbarnsbarn. Vi saknar dig a...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards